Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Sådan arbejder vi

Inspirerende læringsmiljøer

Pædagogiske overvejelser skaber hverdagen for dit barn. Inkluderende og udviklende miljø har vi stor fokus på. Aktiviteter skabt af enten børn og/eller voksne giver mulighed for forskelligartet læring og udvikling hos dit barn.

Læringsrum er de miljøer pædagogerne skaber for børnene gennem didaktiske pædagogiske overvejelser. En læringsrum kan være et fysisk sted, for eksempel et rum, ude eller inde, hvor pædagogerne har tænkt bestemte tanker om børns udvikling, trivsel og læring. Det kan også være, at et rum er delt ind i flere mindre læringsrum, efter hvad der giver mening for den aktuelle børnegruppe.

Indendørs læringsrum i Børnehaven Smedegården

  • Motorikrum
  • Legerum
  • Bilrum
  • Lego
  • Sanserum
  • Krea
  • Alrum med fordybelsesmuligheder
  • Sproglaboratorium

Rummene er dynamiske og kan derfor ændres løbende ved behov. Dokumentation for det pædagogiske arbejde er i fokus i børnehaven. Derfor er der opsat en Smittemodel ved hvert rum. Dette er et didaktisk redskab som vi benytter for at sikre dit barns udvikling, trivsel og læring i alle rummene.

Læringssgrupper giver mulighed for inkluderende fællesskaber

Dit barn vil en gang om ugen være en del af en mindre læringsgruppe, som tager udgangspunkt i et læreplanstemaerne.

Derudover har dit barn mulighed for at indgå i større og mindre fællesskaber. Det udvikler sig derved socialt og lærer at tage et medansvar for sig selv og fællesskabet. Dit barn har mulighed for at veksle imellem, at indgå i vokseninitierede og børneinitierede fællesskaber.

Ture ud af huset

Lokalområdet bliver flittigt benyttet, da vi tager på tur på de nærtliggende legepladser og i naturen omkring os.

Aalborg er en kulturby, som vi også benytter os af. Der tilbydes forskellige arrangementer som vi gerne deltager i. Dette kan være teater i Nordkraft, bibliotekstur til Medborgerhuset, kulturevents på Trekanten samt meget mere.

Turene kan være tilrettelagt eller spontane.