Institutionsbestyrelse

Hav indflydelse på dit barns børnehaveliv

Bliv inddraget i de pædagogiske og didaktiske overvejelser i Børnehaven Smedegården. Vær med til at sætte retning og tage betydningsfulde beslutninger for dit barns børnehaveliv. Børnehaver har en institutionsbestyrelse, du kan blive valgt ind i, hvis du stiller op. Fordelen ved at være med i bestyrelsen er, at du kan være med til at sikre, at det daglige arbejde i børnehaven afspejler, hvad der er vigtigt for dig i forhold til dit barn.

Bestyrelsen kan blandt andet være med til at:

• Ansætte pædagoger
  • Planlægge sociale arrangementer i børnehaven
  • Sætte de overordnede rammer for, hvad pædagogerne skal arbejde med.
  • Bestemme om institutionen skal have frokostordning.

Sådan får du medindflydelse i Børnehaven Smedegården

Valget til institutionsbestyrelsen bliver afholdt i børnehaven i løbet af foråret. Du bliver valgt ind i bestyrelsen for et år ad gangen. Det første møde afholdes som et fællesmøde mellem den afgående og den tiltrædende bestyrelse inden sommerferien. Der afholdes 4-5 bestyrelsesmøder om året.

Læs mere i håndbogen for bestyrelsesarbejde på Aalborg Kommunes hjemmeside.

Introduktions film om bestyrelsesarbejdet (åbner i YouTube).

Film om det daglige arbejde i en institutionsbestyrelse (åbner i YouTube).